Huisartsenpraktijk Prak
Telefonische openingstijden op maandag t/m vrijdag: | ||||
08.00 – 10.00 afspraken maken
10.00 – 10.30 overlegtijd assistente, bereikbaar voor spoedgevallen 10.30 – 12.00 assistente bereikbaar, opvragen uitslagen 12.00 – 14.00 spreekuur assistente, bereikbaar voor spoedgevallen 14.00 – 17.00 assistente bereikbaar, opvragen uitslagen |
Voor spoedgevallen van 08.00 – 17.00 zijn wij altijd bereikbaar via onze spoedlijn.
Meer informatie over onze praktijk en openingstijden, kunt u vinden bij ‘praktijkinformatie‘.
Video-opnames van uw gesprek (consult) met de huisarts in opleiding, lees hier verder.
Praktijkinformatie
De huisartsenpraktijk is gevestigd in het Medisch Centrum Musselpark. In dit centrum zijn meerdere disciplines werkzaam waardoor mogelijkheid tot samenwerken zal worden bevorderd.
In Medisch Centrum Musselpark is o.a. gevestigd:
- Apotheek
- Huisarts drs. Bouwman
- Wijkverpleegkundige
- Fysiotherapie BAG Kanaalstreek
- Psychologie IPPGZ
- Kinderarts (Treant ziekenhuis Refaja)
- Ondersteuner Jeugd & Gezin
- Laboratorium Certe
- Podotherapie Laken
- Diëtiek
- Logopedie
- Ergotherapie
Het geografische zorggebied van onze praktijk is regio Musselkanaal en omliggende dorpen, mits de de reisafstand, gerekend vanuit de praktijk in maximaal 10 minuten met de auto is af te leggen. Afspraak maken.
De praktijk is wisselend òf op donderdagmiddag òf op vrijdagmiddag gesloten. Wanneer u naar onze praktijk belt dan hoort u bij welke praktijk, in geval van urgentie, u terecht kunt.
Voor medicatie buiten de openingsuren is er de dienstdoende apotheek; voor het aanvragen van herhaalmedicatie kunt u ons telefoonummer bellen, of op de website van de apotheek terecht.
Spoedgevallen
Bel 112
Het alarmnummer 112 is er voor spoedeisende hulp. Dus wanneer uw of iemand anders leven direct in gevaar is. Bijvoorbeeld als u of iemand anders zwaar gewond is en dringend medisch hulp nodig heeft.
Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen. Als u belt dat u eraan komt, kan de huisarts alvast rekening houden met uw komst. Dit in het geval de huisarts bijvoorbeeld visite rijdt. De praktijk is geopend op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur. Spoedlijn van onze huisartsenpraktijk is 0599 412 764, keuze 1 in het menu.
Heeft u tijdens avond- nacht en weekenden spoedeisende klachten wat niet kan wachten tot het spreekuur van de volgende dag, dan belt u naar 0900 – 9229.
Op de website van de doktersdienst Groningen treft u meer informatie aan over spoedeisende hulp tijdens avond- nacht en weekenden.
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Openingstijden | van | tot |
Maandag | 08:00 | 17:00 |
Dinsdag | 08:00 | 17:00 |
Woensdag | 08:00 | 17:00 |
Donderdag* | 08:00 | 17:00 |
Vrijdag* | 08:00 | 17:00 |
*Wisselen op donderdagmiddag of vrijdagmiddag is de praktijk gesloten. Wanneer u ons telefoonnummer belt, zal u
worden doorverwezen naar de huisartspraktijk die op deze middag geopend is.
Afspraak maken
Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
De assistentes zullen u vragen waarvoor u een afspraak wilt maken, dit om in te schatten hoeveel tijd u nodig heeft en hoe snel u met uw klacht een huisarts moet zien. De assistentes zijn hiervoor goed opgeleid.
Een enkel consult duurt 10 minuten. Wij helpen u graag op de tijd die u heeft afgesproken en dat geldt natuurlijk ook voor degene na u.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen van 8:00 uur tot 10:00 uur.
Visites worden alleen gereden op medische noodzaak. Het niet beschikken over vervoer is geen medische indicatie. De assistente bepaalt samen met de huisarts of de visite met spoed, dezelfde dag of op een andere dag zal worden uitgevoerd.
De assistentes geven in principe de uitslagen van onderzoeken telefonisch aan u door.
U kunt telefonisch een vraag voorleggen aan de assistentes, uw vraag zal dan worden besproken met de huisarts en een van de huisartsen zal opnieuw icontact met u opnemen.
De assistentes werkzaam in onze praktijk hebben een eigen spreekuur. Hier kunt u zien waarvoor u terecht kunt bij de assistentes. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Avond-,nacht- en weekenddienst
Huisartsenpost/doktersdienst
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de Doktersdienst Groningen (DDG).
Huisartsenpost
Altijd eerst bellen om een afspraak te maken, telefoonnummer 0900 9229
Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens, naam huisarts en zo mogelijk gegevens van uw medicatie bij de hand. U hoort aan de telefoon naar welke huisartsenpost u kunt komen.
Wanneer het voor u niet mogelijk is om af te reizen naar de huisartsenpost zal er een dokter bij u thuis komen.
Openingstijden
Iedere werkdag na 17.00 én op zaterdag-, zondag en op feestdagen is de huisartspost geopend.
Adres huisartsenpost Groningen en Stadskanaal
- Doktersdienst Groningen
Van Swietenlaan 2 b
9728 NZ Groningen
- Huisartsenspoedpost Refaja ziekenhuis stadskanaal
Boerhavestraat 1
9501 HE Stadskanaal
Waarneemgroep
De praktijk heeft de zorg buiten kantooruren binnen de waarneemgroep geregeld.
Privacy
Privacyregelement van onze praktijk
De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.
In onze huisartsenpraktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden.
Leest u hier verder over deze wetgeving en over wat dit voor u als patiënt betekent.
Privacy en LSP (Landelijk Schakelpunt)
Onze praktijk is aangesloten op het zogenaamde LSP (Landelijk Schakelpunt). Hierdoor ontstaat de mogelijheid van betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens met andere medische professionals. Iedereen wordt van tevoren hiervoor om toestemming gevraagd.
Ziekte, een blessure of een ongeval komt vaak onverwacht. Daardoor kunt u terechtkomen bij een onbekende arts, een andere apotheek of de huisartsenpost. Dan is het belangrijk dat die zorgverlener in spoedsituaties uw actuele medische gegevens kan inzien. Zo krijgt hij een goed beeld van uw medische situatie en krijgt u de juiste zorg.
Alleen met uw toestemming
Uw huisarts en apotheek mogen uw medische gegevens alleen delen met andere zorgverleners als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. En andere zorgverleners mogen de gegevens alleen inzien als dat nodig is voor uw behandeling. U regelt uw toestemming door een ingevuld en ondertekend Toestemmingsformulier in te leveren bij uw huisarts en apotheek. U kunt uw toestemming ook online regelen via de website ikgeeftoestemming.nl. Op deze website leest u meer wat LSP betekent voor uw als patiënt.
NHG accreditatie
Onze praktijk heeft in april 2016 het keurmerk ‘Geaccrediteerde Praktijk’ van het Nederlands Huisartsen genootschap (NHG) gekregen. Dit betekent dat onze praktijk voldoet aan de kwaliteitseisen die het NHG stelt en dat onze praktijk actief werkt aan het verbeteren van de kwaliteit van de patiëntenzorg. Wij zijn er trots op dat wij dit keurmerk hebben mogen ontvangen!
Waarom een keurmerk voor huisartsenpraktijken?
Hoe hoog de kwaliteit van een huisartsenpraktijk ook is, er zijn altijd zaken die nog beter kunnen. Hoe zit het met de wachttijden bij uw huisarts? Worden de gegevens goed beheerd? En beschikken de medewerkers van de huisartsenpraktijk over voldoende medische kennis?
Natuurlijk wilt u weten wat de kwaliteit van uw praktijk is. U wilt toch met een gerust hart naar de dokter gaan? Het NHG, de wetenschappelijke vereniging waarbij de meeste Nederlandse huisartsen zijn aangesloten, heeft daarom een keurmerk ontwikkeld. Met dit keurmerk laat een huisartsenpraktijk zien dat zij kwaliteit belangrijk vindt en blijvend en systematisch werkt aan verbetering. Daarbij staat u als patiënt centraal.
Hoe werkt het?
Om voor een keurmerk in aanmerking te komen, moet de praktijk een flink aantal stappen doorlopen. Allereerst wordt de praktijk helemaal doorgelicht. Er worden gegevens verzameld over de medische zorg in de praktijk en de praktijkvoering en –organisatie. Er is een enquète onder een aantal patiënten van deze praktijk gehouden, waarin zij hun oordeel over de kwaliteit van de praktijk en het werk van de huisarts hebben gegeven. Een onafhankelijk adviseur verwerkt al deze gegevens in een rapport. De huisarts maakt vervolgens aan de hand van dit rapport verbeterplannen voor de praktijk. Deze verbeterplannen zijn gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de medisch inhoudelijke zorg, de patiëntentevredenheid en de praktijkorganisatie. Een NHG accrediteur bezoekt daarna de praktijk om te beoordelen of de gegevens op een juiste wijze zijn verzameld, de plannen aan de gestelde eisen voldoen en of de praktijk met de uitvoering is begonnen.
Voldoet de praktijk aan deze voorwaarden, dan wordt het NHG keurmerk toegewezen. Elk jaar bezoekt de accrediteur de praktijk opnieuw om te beoordelen of de praktijk zich houdt aan de gemaakte afspraken en in hoeverre de verbeterplannen zijn opgevolgd en bijgesteld. De praktijk is verplicht elk jaar nieuwe verbeterplannen te ontwikkelen. Het keurmerk wordt telkens verleend voor 1 jaar.
Uw mening is belangrijk!
Een gekeurde praktijk heeft naar haar patiënten geluisterd. Een belangrijk onderdeel om te komen tot een keurmerk is namelijk het in kaart brengen van het oordeel van de patiënten en deze vervolgens te koppelen aan concrete verbeteringsacties. Maar er blijft natuurlijk altijd iets te verbeteren. Uw mening is én blijft dus belangrijk. Klachten, ideeën of opmerkingen zijn altijd van harte welkom. Aarzel daarom niet om deze door te geven aan de medewerkers van de praktijk. Met uw inzichten kunnen we onze praktijk nog verder verbeteren.